Булінг у дошкільному закладі
Булінг - свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.
Булінг може проявлятися як тиск:
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози побиття під час ігор.
Як міняється поведінка дитини:
Дитина - жертва булінгу поводиться не звично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:
План заходів по запобіганню та протидії булінгу(цькування) у
ЗДО №2 на 2022-2023 н.р.
№ п/п |
Назва заходу |
Термін проведення |
Відповідальні |
|
Нормативно правове та інформативне забезпечення попередження булінгу та насильства(цькування)
|
|
|
1. |
Розробка, затвердження та опрацювання плану заходів щодо запобігання та протидії булінгу в ЗДО №2 |
Вересень |
Практичний психолог Полуніна Н.В. |
2. |
Ознайомлення персоналу закладу з порядком дій при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» |
Протягом року |
Директор ЗДО№2 Сопільник Б.В. |
3. |
Створення або оновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) і розміщення просвітницького матеріалу на сайті ДНЗ №2. |
Протягом року |
Практичний психолог Полуніна Н.В. |
|
Розміщення інформації в груповий куточок на тему: «Ознаки булінгу» |
Жовтень |
Практичний психолог Полуніна Н.В. |
Робота з педагогами
1. |
Проведення бесід з педагогами закладу щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування. «Особливості взаємодії вихователя з дитиною» |
Листопад |
Практичний психолог Полуніна Н.В. |
2. |
Проведення заняття з елементами тренінгу для вихователів на тему: «Що таке булінг? Профілактика булінгу в дитячому середовищі середовищі»
|
Грудень |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
3. |
Консультація для працівників закладу « Що таке булінг: поняття, причини та шляхи подолання» |
Лютий |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
Робота з дітьми
1. |
Спостереження за психічним станом та поведінкою дітей у різні моменти перебування у закладі |
Протягом року |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
2. |
Бесіда з дітьми «Мої права та обов’язки» |
Жовтень |
Вихователі |
3 |
Визначення міжособистісних стосунків у колективі. Методика Крамченкова В.О. «Капітан корабля» |
Листопад |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
4. |
Визначення міжособистісних стосунків у сім’ї. Методика «Малюнок сім’ї» |
Грудень |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
|
Проведення виставки малюнків «Ми – проти булінгу (цькування)» |
Лютий |
Вихователі |
5 |
Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність |
Березень |
Вихователі |
Робота з батьками
1. |
Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців |
Протягом року |
Вихователі |
2. |
Виступи на групових та загальних батьківськіх зборах «Якщо ти у ситуації булінгу» |
Протягом року |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
3. |
Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми |
Протягом року |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
4. |
Розміщення інформації в соціальних мережах, на тему «Булінг: види , причини, наслідки». |
Протягом року |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
5. |
Заняття з елементами тренінгу для батьків: «Вчимося спілкуватися з дитиною» |
Листопад |
Практичний психолог Полуніна Н.В |
6. |
Виступ на батьківських зборах «Чому діти стають жертвами булінгу»
|
Грудень |
Практичний психолог Полуніна Н.В |